Klantmanager Gemeente Haarlem 02-05-2024

  1. Vacatures Hoogezand
  2. Klantmanager Gemeente Haarlem 02-05-2024

Werken in Hoogezand

 

Introductie vacature 

Klantmanager

Schulddienstverlening

Uren per week

Wat ga je doen?

Binnen het team Oost Spaarne inventariseer je wat inwoners nodig hebben om geactiveerd te worden naar werk of participatie. Je houdt gesprekken op locatie en/of in de wijk en brengt knelpunten, wensen, vaardigheden en reële perspectieven in kaart. Je beheert hiervoor je eigen caseload.

Taken zijn onder andere:

  • Het beoordelen van aanvragen voor uitkeringen levensonderhoud in het kader van de Participatiewet.
  • Het beoordelen van de participatiemogelijkheden van de klant en het bepalen van de samen met de klant te ondernemen stappen richting betaalde arbeid of participatie.
  • Het periodiek uitvoeren van rechtmatigheidsonderzoeken, verwerken van beëindigingen, mutaties en beoordelen en besluiten over maatregelen en boetes.
  • Actief de samenwerking opzoeken binnen de eigen organisatie en met samenwerkingspartners binnen de regio.
  • Tenslotte werk jij hierbij vanuit de gedachte van de Omgekeerde Toets.

Wat krijg jij van ons?

  • Wij vinden persoonlijke groei belangrijk en bieden daarvoor tal van mogelijkheden. Denk aan het volgen van opleidingen, certificeringen en overige cursussen via onze 'Academie Haarlem'.
  • Een arbeidsovereenkomst voor 32 - 36 uur per week. Je start met een jaarcontract dat we bij goed functioneren graag omzetten in een vast contract.
  • Het salaris is afhankelijk van ervaring en opleiding en bedraagt na het inwerkprogramma maximaal € 4.752 bruto per maand (schaal 9) bij een fulltime dienstverband van 36 uur per week. Let op, gedurende het bovengenoemde inwerkprogramma wordt de nieuwe collega eerst ingedeeld in schaal 8, waarbij het salaris maximaal € 4244 bedraagt
  • Daarbovenop krijg je 17,05% Individueel Keuze Budget over je bruto salaris dat je naar eigen voorkeur kunt besteden. Met het IKB maak jij keuzes die bij jou passen en stel je zelf een deel van je arbeidsvoorwaarden samen. Je kunt bijvoorbeeld je maandinkomen aanvullen, het omzetten in extra verlof of bruto-netto voordelen behalen bij de aanschaf van bijvoorbeeld een fiets, een sportabonnement of een opleiding die niet door de werkgever wordt vergoed.
  • Hybride werken is bij onze gemeente aan de orde van de dag. De ene dag ben je op kantoor, een ander moment kies je voor thuiswerken. Wij faciliteren je daarbij. Waar je ook werkt, je bent altijd in verbinding met je collega's.
  • Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer vergoeding van je OV-reiskosten woon-werkverkeer en gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof. ABP is het pensioenfonds voor de overheid en biedt onze werknemers een goede pensioenregeling.
  • Bij de gemeenten Haarlem en Zandvoort willen wij de kracht aan diversiteit en verschillende talenten waarderen, omarmen en benutten. Een plek waar iedereen zich thuis kan voelen en zichzelf mag zijn. Zodat wij op alle vlakken goede resultaten behalen voor onze inwoners.
  • Onze organisatiewaarden zijn Open, Gedreven en Betrokken. Hiermee werken we continue naar een heldere richting, inrichting en identiteit van onze organisatie. We hebben daarbij een duidelijke ambitie: betere dienstverlening naar inwoners, partners en bezoekers en een goede bediening van beide besturen.

Wie ben jij?

  • Je hebt een opleiding op Hbo-niveau en kennis van de Participatiewet.
  • Een open visie en affiniteit met het werken met een kwetsbare doelgroep.
  • Ervaring als klantmanager, met beslissingen nemen in het kader van de Participatiewet en het begeleiden van mensen naar werk en participatie.
  • Je bent doortastend, weet duidelijkheid te combineren met hartelijkheid en je communiceert gemakkelijk met mensen met uiteenlopende achtergronden. Hen motiveren geeft je energie. Tegelijkertijd ga je ook een pittig gesprek niet uit de weg.
  • Je bent besluitvaardig, werkt zelfstandig en je bent ook een teamspeler. Je hebt gevoel voor humor en relativeringsvermogen.

Wie zijn wij?

Je komt te werken in het team Oost Spaarne van de afdeling Werk en Inkomen. Dit team bestaat uit 14 enthousiaste collega's. Je werkt nauw samen met de collega's van andere teams en afdelingen binnen het sociaal domein, met onze partners Buurts en Samen Zandvoort, re-integratiepartners en het netwerk in stad en dorp. Gezamenlijk maken wij ons sterk voor de bestaanszekerheid van onze inwoners.

Enthousiast geworden?

Solliciteren kan tot en met 17-05-2024 via onderstaande button. Neem gerust contact op met via of .

Vragen met betrekking tot de sollicitatieprocedure kun je richten aan

Vacature eisen

onbekend

 

FunctietitelKlantmanager
Indicatie salaris (min – max]4752 – 4752
OpleidingsniveauHBO
Aantal uren (min – max)36 – 36
Contactgegevensonbekend , onbekend onbekend
Type contractVast
BrancheOverheid/Non-profit
LocatieZandvoort, Noord-Holland,Nederland
Soliciteer directhttps://haarlem.nl/werkenbij/klantmanager

Past deze vacature in jouw straatje? Solliciteren kan nu eenvoudig. Wees er snel bij en hopelijk krijg je snel een uitnodiging voor een sollicitatiegesprek.

Deel deze vacature

Redactie Nieuwsuithoogezand.nl

Wij verzamelen de nieuwste vacatures in Hoogezand en omstreken. Ben jij op zoek naar werknemers en wil je jouw vacature hier plaatsen? Neem dan contact met ons op.