Professionals Gemeente Groningen 22-05-2024

  1. Vacatures Hoogezand
  2. Professionals Gemeente Groningen 22-05-2024

Werken in Hoogezand

 

Introductie vacature 

Logo Gemeente Groningen

YP Medewerker Innovatie & Procesverbetering (Financiën, Inkoop & Juridische Zaken)

Solliciteer hier

Sluitingsdatum: 26 mei 2024

  • Tijdelijk, met uitzicht op vast
  • YP programma
  • 32 uur
  • € 2.679,-

Wil jij werken voor een gemeente waar iedereen welkom is en waar we nuchter en trots zijn? Heb je hart voor de publieke zaak van de gemeente Groningen en wil je daar je werk van maken? Dan nodigen we je uit om te solliciteren op ons 18 maanden durende YP programma!

Hier werk je aan mee
De gemeente Groningen biedt jou als YP de kans om anderhalf jaar lang aan opdrachten te werken. Daarnaast neem je deel aan het YP programma met de groep waarin jouw professionele en persoonlijke ontwikkeling centraal staat. Heb je zelf aanvullende ideeën? Jouw eigen inbreng in het programma waarderen we ten zeerste. En als onze samenwerking aan het eind van anderhalf jaar van beide kanten bevalt, dan heb je garantie op een vast contract bij de gemeente Groningen.

De directie Financiën, Inkoop & Juridische Zaken is ambitieus en wil de komende periode stevig professionaliseren, onder andere door slimme inzet van technologie (AI, robotisering, machine learning). Jij gaat hier als YP samen met collega's een bijdrage aan leveren door mee te werken aan verschillende projecten die we hiervoor gaan starten. Met visie, moed en een talent voor samenwerken en verbinden lever jij een bijdrage en zorgen jullie er samen voor dat de projecten succesvol worden uitgevoerd. Je gaat onder andere werken aan:

  • het optimaliseren van de concernadministratie;
  • het gebruik van AI binnen juridische zaken en inkoop;
  • het verbeteren van prognoses door nieuwe instrumenten te ontwikkelen.

Hier ga jij je mee bezig houden
Als YP ga je aan de slag met de volgende opdracht: het realiseren van verschillende projecten om de kernprocessen van Financiën, Inkoop en Juridische Zaken te verbeteren.
Deze projecten zien op het optimaliseren en digitaliseren van processen. Je werkt samen met het financiële, inkoop- en juridische team om bestaande processen te analyseren, knelpunten te identificeren en verbeteringen door te voeren. Hierbij houd je rekening met de visie van Financiën, Inkoop en Juridische zaken maar ook de ambities, juridische vereisten en financiële aspecten.
Het doel van deze opdracht is om door middel van projecten, processen te verbeteren en eventueel te digitaliseren, in samenwerking met het financiële, inkoop- en juridische team. Als YP voer je taken uit zoals het analyseren van bestaande processen, voorstellen van verbeteringen, implementatie van deze verbeteringen en evaluatie van de resultaten. Belangrijke aspecten zijn het herkennen van knelpunten, inefficiënties, risico's en het overwegen van digitale oplossingen en automatisering.
We kijken uit naar jouw frisse blik en innovatieve ideeën om onze processen te verbeteren!

Hier kom je te werken
De directie Financiën, Inkoop & Juridische Zaken, onderdeel van het Shared Service Center (SSC) heeft voor de komende jaren stevige ambities. We zien de wereld om ons heen snel veranderen en daar willen we bij zijn! Efficiënte en kwalitatief hoogwaardige dienstverlening leveren is hierbij het doel om proactief onze klanten te ondersteunen, maar ook om onszelf als professionals in ons vakgebied te blijven ontwikkelen.

We zetten maximaal in op digitalisering en maken daarmee in de nabije toekomst ruimte voor onze professionals om hun kwaliteiten zoals analyseren, het juiste verhaal vertellen en adviseren zo optimaal mogelijk in te zetten.

Je maakt deel uit van een programmateam dat zich richt op innovatie en procesverbetering binnen de afdelingen Financiën, Inkoop en Juridische Zaken. Samen met ervaren professionals werk je aan uitdagende vraagstukken en draag je bij aan een efficiënte en effectieve gemeentelijke dienstverlening.

Hier staan wij voor
Of je nu je handen uit de mouwen steekt voor de mensen van vandaag, of nadenkt over het Groningen van morgen, jouw werk doet ertoe. Hier doe je zinvol werk, met zichtbaar resultaat, voor al onze inwoners. Hier gaan we voor een gezonde omgeving om veilig op te groeien. Een sociale en groene plek waar mensen werken, leven en ondernemen. Een gemeente die vooroploopt in duurzame groei. Hier krijg je alle ruimte. Ruimte om jezelf te zijn, om jezelf uit te dagen en om zinvol werk te doen. Dat is niet altijd eenvoudig, maar altijd interessant. Want we doen het voor onze inwoners.

Hier herken jij je in
Als YP ben je communicatief sterk, politiek sensitief en goed in samenwerking. Je weet anderen te enthousiasmeren en mee te krijgen in veranderingen. Je bent een echte duizendpoot en inzetbaar op een variatie van kleinere en grote projecten. Je hebt een proactieve houding en bent flexibel, waardoor je goed kunt omgaan met de dynamiek van werken bij een gemeente. Je hebt een goed gevoel voor politieke ontwikkelingen en weet hierop in te spelen.

Tijdens je studie heb je ervaren dat samenwerken waardevol en nodig is om een stap verder te komen om doelen te halen. Je kent de uitdaging die daar soms ook bij komt kijken. Je bent positief kritisch op je eigen rol en bij tegenslag of wat tegenwind zet je door. Met vallen en opstaan wil je groeien als YP. Je pikt signalen in je werkomgeving op, durft vragen te stellen en zaken bespreekbaar te maken vanuit nieuwsgierigheid.

Verder ben je recent hbo/wo afgestudeerd (maximaal 2 jaar) en heb je affiniteit met juridische, financiële en inkoopprocessen.

Hier kun je op rekenen

  • je ontvangt een 32-uurscontract voor de duur van 18 maanden;
  • je werkt van maandag tot en met donderdag, waarbij iedere woensdag YP Programma dag is;
  • je salaris is gebaseerd op schaal 8.0 van de cao Gemeenten. Dat betekent voor jou een maandsalaris van € 2.679,- bruto per maand o.b.v. 32 uur;
  • je ontvangt een thuiswerkvergoeding van €3,- per dag dat je thuis werkt;
  • je bouwt maandelijks een vakantiegeldtoelage op volgens de cao Gemeenten en je bouwt maandelijks verlofuren op, per jaar heb je recht op 160 uur;
  • een individueel keuzebudget van 17,05% boven op je salaris waarbij je kunt kiezen voor een jaarlijkse of maandelijkse uitbetaling;
  • als de samenwerking aan het eind van de 18 maanden van beide kanten bevalt en je krijgt een goede beoordeling, dan bieden we je gegarandeerd een vast contract bij de gemeente Groningen;
  • een opleidingsprogramma met de YP groep en individuele mogelijkheden tot opleidingen;
  • persoonlijke begeleiding door een en jouw mentor vanuit de afdeling;
  • een plezierige werksfeer in een team met fijne collega's;
  • een werkomgeving waar jouw inbreng het verschil maakt;
  • de mogelijkheid tot deelname aan het Jongerennetwerk (JNG) van de gemeente Groningen; Het JNG organiseert maandelijks 1 à 2 activiteiten op het gebied van persoonlijke ontwikkeling, sport en netwerk én ze organiseert een jaarlijkse excursie. Je kan ook actief lid worden en meehelpen organiseren.

Hier beginnen?
Voor meer informatie over de inhoud van de functie kun je contact opnemen met Elske Hoogers-Merkus via telefoonnummer .
Voor meer informatie over de procedure kun je contact opnemen met , , op het telefoonnummer .

Vacature eisen

onbekend

 

FunctietitelJuridisch Adviseur
Indicatie salaris (min – max]2679 – 2679
OpleidingsniveauWO
Aantal uren (min – max)32 – 32
Contactgegevensonbekend , onbekend onbekend
Type contractTijdelijk
BrancheOverig
LocatieGroningen, Groningen,Nederland
Soliciteer directhttps://www.werkenbijgroningen.nl/vacatures/young-professional-medewerker-innovatie--procesverbetering-financi%C3%ABn-inkoop--juridische-zaken-314619

Past deze vacature in jouw straatje? Solliciteren kan nu eenvoudig. Wees er snel bij en hopelijk krijg je snel een uitnodiging voor een sollicitatiegesprek.

Deel deze vacature

Redactie Nieuwsuithoogezand.nl

Wij verzamelen de nieuwste vacatures in Hoogezand en omstreken. Ben jij op zoek naar werknemers en wil je jouw vacature hier plaatsen? Neem dan contact met ons op.